Dlaczego Mentalny Paw?

Kiedy wymyśliłam tytuł swojego bloga, byłam z siebie dumna – oddawał dokładnie to, co myślałam i czułam. Po czym przyszła druga myśl – a co jeśli ktoś pomyśli że po prostu ciągle puszczam mentalnego, emocjonalnego, wewnętrznego pawia? Że rzeczywistość jest dla mnie tak odrażająca że moje myśli toną w treści żołądkowej?

Jeśli ktoś tak pomyślał, trudno. Nie o to chodzi.

Chodzi o to że przez ostatnie kilkanaście miesięcy jestem kurą domową. Sprzątam, gotuję, prasuję, a nade wszystko opiekuję się aktualnie rocznym dzieckiem. Mało wychodzę – na wsi gdzie mieszkam nie bardzo jest gdzie, wycieczek do sklepu nie liczę. Automatycznie więc spadło zapotrzebowanie na nowe kolory szminek i lakierów do paznokci bo nie mam po co ich używać, a malować się w domu nie chcę, szkoda cery. Tak, klasyczna kura domowa.

Ale nie w mózgu. Mózg ciągle przyswaja śledzone przeze mnie nowinki ze świata mody, designu, urządzania wnętrz itp. Staram się być na bieżąco z muzyką i filmem, wiedzieć chociaż co jest grane i przez kogo – choć jeśli chodzi o muzykę najbardziej lubię ostatnie dekady ubiegłego wieku. Ciągle snuję plany przyjęć które będę wydawać w moim nowym domu i śnię o byciu na imprezach jak u Gatsby’ego. Tak, zewnętrznie jestem kurą. Ale w środku jestem pawiem. Z imponującym ogonem, dumnym i skrzekliwym. Żądnym poklasku i zainteresowania. Może tylko mentalnym. Ale straram się jak najczęściej wypuszczać go na zewnątrz. Na razie mało mnie widać z racji siedzenia w kurniku. Ale kiedy już zrealizuję wszystkie swoje plany… Jeśli będzie tak jak to sobie wyobrażam, to zobaczysz – swoim ogonem zasłonię wiele.

To ten. Idę pozmywać.

Skomentuj

